Selamat datang ke blog Iban Kapit

SELAMAT melayari blog Iban Kapit. Blog ini lebih mengutamakan suara penduduk Kapit.
Impian serta harapan untuk mengejar arus pembangunan selari dengan penduduk di kawasan lain di Negeri ini.
Ia juga boleh dijadikan wadah untuk generasi muda masa kini membentangkan 'suara' mereka agar dapat diperdebatkan bersama dan dibawa ke pengetahuan pihak atasan atau mereka yang bertanggungjawab.
Bagaimanapun, diharap ia menjadi wadah terbaik untuk semua dan bukan sebagai lembaran untuk kita memburuk-burukkan, memfitnah atau 'menjahanamkan' orang lain.

Monday, November 8, 2010

Lembaran nasib penduduk Pelagus.

         KETIKA kebanyakan kawasan lain sibuk merancana pembangunan. Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) N.54 Pelagus pula 'sibuk' dalam dua perkara atau isu.
         Pertamanya; Sibuk hendak membangunkan rakyat. Keduanya; Sibuk pula memikirkan siapakah calon yang bakal diangkat di Pelagus.
         Apa yang pasti, masa ini sokongan terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelagus, Larry Sng Wei Shien masih kuat di Pelagus. Sebagai wakil rakyat Barisan Nasional (BN) banyak yang telah disumbangkan oleh Larry Sng.
        Projek pembangunan seperti bekalan air, jalan kampung atau rumah panjang dan sebagainya, ramai penduduk telah menikmatinya. Bantuan pendidikan juga banyak membantu anak-anak penduduk di Kapit yang hendak melanjutkan pendidikan ke Institusi Pengajian Tinggi (IPT).
       Tetapi setiap orang atau pengundi mempunyai 1001 alasan untuk tidak menyokong atau menyokong kerajaan. Oleh itu, diharap ketika pilihan raya kelak, pengundi di Pelagus mampu membuat pilihan dan keputusan terbaik.

1 comment:

  1. nyk mh kitak,apahal ngenudukka bnsa bkai bpilih ba plagus,nama iban plagus ndai pandai cko????mati kami ka nembiak tok ila dayahka ktk ka tuai belik runding dadak penemu..ti ulh bunuh ngau tuai iban plagus diak ka mati2 ngangkatka larry tok,nma kita bala aya bala ibo bangat ngnundukka larry tok,uji tunjuk gai aku nama pmansang bai cina tok ngagai menua kitai diak??????????bka menua aku merit,puluh ya taun kem besai dah btapak diak sampai diato agi mh kami diak ngna injin api,ngna xpress,kini ka pnungga pgaya menua kmi?????????nyk aku mdh nyamai tak bunuh skali tuai ka ndai tuju,ngrusak bansa,ngrusak bala ucu,aku bsumpah mati,bc nydi baka ba ulu niah ila ti utai tok majak nydi

    ReplyDelete